Slovensko v nepohode. A premiér? V pohode?

Autor: Michal Kravčík | 31.1.2015 o 20:06 | Karma článku: 4,72 | Prečítané:  722x

Akosi sa na Slovensku nakopilo príliš veľa nepohody. V jeden deň čítame o výstrahách pred záplavami, o kalamitách na cestách, výpadkoch elektrickej energie, o meškajúcich vlakoch, či stovkách zásahov hasičov. Slovensko prekvapila perinbaba a tí, ktorí sa starajú o bezpečné cesty, dodávku elektriny, prevoz cestujúcich, či politický rozhodujú o bezpečnosti štátu, zrejme už mali pocit, že za dverami je už jar a zrejme preto poľavili v ostražitosti. Už aby bolo po kalamite. Iste budeme svedkami ako povyliezaní politici, prídu s ďalšími novými bombastickými sociálnymi balíčkami, aby nám ukázali, ako sa o nás starajú. A my? S nemým úžasom a otvorenými ústami neveríme vlastným očiam, či ušiam.

Tak poďme po poriadku, prečo sa Slovensko dostáva do čoraz väčšej nepohody.

Nepohoda prvá: Výstrahy pred povodniam. Povodňová nepohoda vyplýva z poškodenej krajiny, z ktorej dažďová voda, či roztápajúci sneh rýchlo priteká do potokov a ohrozuje mestá i obce.  Na Slovensku existoval Program na úrovni Vlády, ktorý umožňoval nezamestnaným obnovovať poškodenú krajinu, aby bolo menej aj povodní. Čo urobil náš premiér, keď sa dostal k moci? Zrušil Vládny program budovania vodozádržných opatrení a tisíce nezamestnaných poslal do sociálnej siete „istoty“. Pripomínam JPP správy, že premiér spomínaný program zrušil preto, lebo sa z neho nedalo kradnúť.

Nepohoda druhá: Meškajúce vlaky.  Preplnené vlaky sú tak v čase pohody, ako aj nepohody. Je veľa ľudí vo vlakoch, ktorí doslova cestujú len preto, lebo sa doma nudia, keďže vlaky sú zadarmo. Teraz v čase kalamity? Železnice vyzývajú ľudí, aby ľudia necestovali. Na to mali Železnice myslieť vtedy, keď premiér zamýšľal cestovanie zadarmo pre dôchodcov i študentov, aby verejná doprava nebola zaťažovaná tými, ktorí cestovať nepotrebujú. Včera som sa od známeho dozvedel, že mladí ľudia často cestujú aj na kávičku, či pivo s kamarátmi na druhej strane republiky, keďže vlak je zadarmo.    

Nepohoda tretia:  Kalamita na diaľnici. Najviac zaťažované dopravné tepny na Slovensku sú z Bratislavy na ostatnú časť Slovenska preto, lebo ekonomika štátu je veľmi koncentrovaná do Bratislavy. Výsledkom sú časté zápchy pred Bratislavou buď na začiatku, alebo na konci týždňa. Ak do toho príde živelná kalamita, ako včera, tak problémy sa znásobia. Slovensko potrebuje diverzifikovanú štruktúru ekonomiky, aby ľudia za prácou nemuseli premávať cez celé Slovensko, aby dostali príležitosť tam kde žijú. Ľuďom stačia príležitostí a nie istoty. Pán premiér by mal v pohode zvládnuť tento jednoduchý princíp.

Nepohoda štvrtá: Výpadky elektriny. Čím bude viac centralizovaná energetická sústava, tým riziko obmedzenia dodávky elektriny v čase nepohody bude rozsiahlejšie. Možno pánovi premiérovi už niekto vysvetlí, že pre energetickú bezpečnosť Slovenska je nevyhnutná viac diverzifikovaná energetická sústava s väčším počtom lokálnych energetických zdrojov a nie ďalšie monopoly, na ktorých náš premiér tak lipne. To posilní rozvoj lokálnej ekonomiky a ľudia dostanú príležitostí doma a nebudú musieť ďaleko cestovať za prácou. 

Nepohoda piata: Časté zásahy hasičov. Ak by bola krajina lepšie spravovaná, nebola by tak poškodená a bolo by menej lokálnych problémov a s tým súvisiacich výjazdov záchranárov. Hasičským zborom nestačí rozdať také záchranné balíčky v čase nepohody, aké rozdal koncom minulého roka Kaliňákov rezort vnútra, ale hasičským zborom na Slovensku je treba dať príležitosť, aby v čase pohody hasičské zbory prispievali resp. koordinovali práce obnovy poškodenej krajiny, aby bolo menej výjazdov hasičských zborov.

Očakával by som v tomto čase nepohody Slovenska, že premiér naštartuje spoločenskú diskusiu zainteresovaných, ako minimalizovať bezpečnostné riziká štátu, či už v čase živelných pohrôm, alebo medzinárodných konfliktov. Ak to neurobí, len potvrdí, že máme premiéra silných rečí v čase pohody, no na riešenie nepohody nemá. A ozaj kde je premiér? Akosi ho nepočuť.  

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Prečo sa na verdikt v nástenkovom tendri čakalo desať rokov?

Prípad stále nie je na konci. Odvolanie exministrov bude riešiť Najvyšší súd, ktorý naťahuje aj kauzu tunelovania nebankovky, za ktorou je Jozef Majský.


Už ste čítali?